Google Translate

zondag 24 februari 2013

Funäsdalen

Afgelopen zomer waren we weer in Funäsdalen. Hier waren we eerder geweest en ik heb er eerder een blogpost over geschreven. Die blogpost is hier te vinden. Ik heb het toen kort over het winkeltje Magasinets keramik gehad. Deze keer ben ik wel naar binnen geweest en heb een aantal foto's gemaakt.










Hier hingen weer een paar mooie schilderijen. De vorige keer hingen dit soort schilderijen in de Sami winkel. Daar hingen ze nu trouwens niet meer.

De oven


De bovenstaande foto gemaakt omdat we tijdens onze Flottarleden wandeling precies zo'n stuk afval zagen. Dit toen niet meegenomen omdat ik dacht dat het echt afval was.....




Uiteindelijk 3 van die vogeltjes gehaald. Samen met het drijfhout van Flottarleden is er wel wat leuks mee te maken.



12 opmerkingen:

  1. Wat leuk, Hans, om dezelfde vogeltjes bij jou te zien als hier in onze vensterbank staan. Wij komen zeker al 15 jaar of meer in Funäsdalen, altijd bij Hans Johansson(die nu zijn stugor en huis te koop heeft staan).Schitterende omgeving en een plek om tot rust te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Al 15 jaar. Das lang. Het is wel één van de favoriete plekjes in Zweden en vooral de Flatruet is geweldig.

      Verwijderen
    2. We blijven er meestal een paar dagen voordat we verder trekken, meestal over Flatruet, Ljungdalen en de mooie nieuwe weg richting Bortnan. En daarna het noorden verder in.

      Verwijderen
    3. Mooie plek. We zitten dit jaar ook weer in de buurt.

      Verwijderen
  2. Volgende keer dus gewoon oprapen. Mooie stillevens heb je er van gemaakt samen met de vogeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker weten dat die de volgende keer meegaan. Moet wel zeggen dat ik het drijfhout mooier vindt. De stillevens heeft de vrouw gemaakt. Zo handig ben ik niet :-).

      Verwijderen
  3. Mooi Hans. En ja, Funäsdalen en Flatruet is ook een van mijn favoriete gebieden in Zweden. Als je Flatruet mooi vind is ook de wildernisroute over Stekenjokk een aanrader. Echt geweldig, je gaat toch weer een flink eind naar het Noorden..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die staat op het lijstje. We probeerden er dit jaar in de buurt te komen, maar is niet gelukt. Iets voor de toekomst.

      Verwijderen
  4. Leuke stillevens! Mooi al die natuurlijke materialen!

    Groetjes, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat weer een leuke vakantie tip!
    Ligt Funäsdalen in de buurt van Røros?
    Mooi die 'stillevens' brengt me op een idee, heb hier ook nog wat drijfhout liggen, thanks!

    groetjes, Richt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het ligt in de buurt van Røros. Klein stukje maar. Moet je dan ook zeker over de Flatruet gaan en naar Mitadalen en misschien ook nog wel Ramundberget. Daar heb ik ook al blogposten over geschreven. Erg leuke omgeving en dit jaar komen we weer in de buurt.

      Verwijderen