Google Translate

zaterdag 28 februari 2015

Hoe verder met Blogzweden?

Sinds 2011 blog ik op Blogzweden. Op het blog zijn tot nu toe 471 blogposten verschenen. Ze gaan over Zweden, Scandinavië, markten, films, boeken, muziek enzovoorts.

Ik ben heel erg benieuwd wat iedereen nu eigenlijk van Blogzweden vindt. Voegt het blog iets toe of is het een verspilling van de digitale wereld? Zijn de blogs te uitgebreid? Ik weet dat de blogs over boeken te uitgebreid zijn. Er wordt eigenlijk teveel van het verhaal vertelt en dat verpest het voor anderen. Dus misschien is het verstandig om dit onderdeel te schrappen of kan er misschien een ander onderdeel uit zoals films of kerken of wat anders? Of is het tijd om helemaal te stoppen?

Veel vragen. Daarom ben ik ontzettend benieuwd wat de lezers van dit blog er van vinden? Lukt het reageren op deze blogpost niet, mail dan naar j.h.hegeman@gmail.com.

Alvast bedankt.

15 opmerkingen:

  1. Vooral doorgaan, Hans! Ik lees niet alles, maar pik er zo af en toe zaken uit die me interesseren. En dat geldt denk ik voor de meeste lezers. Ik denk dat je blog zeer zeker in een behoefte voorziet. Ik weet uit eigen ervaring ook hoeveel tijd en energie er gaat zitten in het schrijven en onderhouden van een blog. Alle respect dus voor je regelmatig verschijnende en interessante bijdragen, en nog veel succes met Blogzweden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb eigenlijk niets toe te voegen aan de reactie van Sandor. Ga vooral zo door Hans. Soms, als ik wel eens iets zoek over een film of een boek, kijk ik eerst even bij jou, of jij het besproken hebt. Wat mij betreft ook geen onderdelen schrappen.
    Veel succes verder met je blog en voor nu een fijn weekend verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker doorgaan, Hans. De boek- en filmrecensies zijn inderdaad soms te uitgebreid.
    Niet schrappen, enkel inkorten: gewoon korte inhoud en jouw mening is voldoende. Minder achtergrondinfo. Nog veel succes en plezier met je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Doorgaan! Wij lezen jouw blog altijd graag en als je er zelf plezier in hebt moet je gewoon door blijven gaan met interessante en leuke blogposts schrijven. Je geeft veel bruikbare informatie en de bijbehorende foto's geven altijd een goed en mooi beeld van de dingen die je beschrijft.

    Wat de boeken betreft, je bent nou eenmaal iemand die vanuit hobbymatig standpunt een mening over een verhaal geeft en je bent geen recensent. Als jij jouw enthousiasme of minpunten over een boek wilt delen, doe jij dat op jouw manier en anders moeten de lezers die dat vervelend vinden die rubriek maar overslaan.

    Wij hebben bewondering voor de manier waarop jij blogt, ongelofelijk hoeveel jij altijd weet te vertellen. Zweden is en blijft nu eenmaal jullie grote liefde, dus wat ons betreft, nogmaals gewoon doorgaan!

    Veel succes met je blog en nog een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hej Hans, ik betrap mij er zelf wel op dat ik je boek- en filmblogs niet altijd helemaal doorlees, maar ik zou ze ook niet willen missen. Het éne interesseert mij meer dan het andere, en dat is voor anderen natuurlijk ook zo. De logjes over de kerken vind ik ook interessant, dus gewoon plaatsen. Stoppen zou toch zeker jammer zijn, het is ook een mooi naslagwerk voor jezelf. Ik plaats (te) veel foto's bij mijn logjes, maar dat doe ik vooral voor mijzelf. Een papierenfotoalbum zoals vroeger gebruik ik niet meer, dus daar heb ik nu het blog voor.
    Petje af voor je Zwedenblog!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vooral doorgaan. Ik lees ook niet alle besprekingen van films en boeken maar pik datgene eruit wat mij aanspreekt. Het zou korter kunnen maar dat is slechts mijn mening.... De andere onderwerpen lees ik allemaal door dus ik zou je blog zeker missen als je zou stoppen. Daarnaast voeg je als extra je eigen mening nog een keer toe en die persoonlijke noot maakt het wat mij betreft iets extra's (hoewel ik soms een andere mening heb ;-)).
    Dus, ga zo door.
    Groet Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vooral doorgaan. Ik lees ook niet alle besprekingen van films en boeken maar pik datgene eruit wat mij aanspreekt. Het zou korter kunnen maar dat is slechts mijn mening.... De andere onderwerpen lees ik allemaal door dus ik zou je blog zeker missen als je zou stoppen. Daarnaast voeg je als extra je eigen mening nog een keer toe en die persoonlijke noot maakt het wat mij betreft iets extra's (hoewel ik soms een andere mening heb ;-)).
    Dus, ga zo door.
    Groet Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor de reacties. Zeker een reden om door te gaan, maar wel in een afgeslankte vorm. Ik ga ten eerste niet meer leuren op verschillende blogsites en Facebook groepen. Ik heb me afgemeld bij de Onafhankelijke Bloggers Associatie, Blogsociety en SpotByYou. Ik heb de verwijzingen naar die sites verwijderd van het blog evenals de Twitter, Facebook en Bloglovin verwijzingen. De Google Adsense reclame heb ik ook verwijderd. Overige tierelantijnen zijn ook verwijderd en alleen de leeslijst optie op het blog heb ik laten staan. Hier staan namelijk alle blogs in die ik volg. Als ik deze verwijder, ben ik alle blogs die ik gevonden heb, kwijt. De blogposten over plekken in Scandinavië blijven. Het zal meer de kant op gaan van een fotoboek zoals Willy beschrijft. De boeken blogposten blijven. Ik denk niet dat ze zo uitgebreid blijven.
    Blogposten over series en films verschijnen niet meer. Dat de frequentie van verschijnen minder wordt is zeker. Ik was op een gegeven moment alleen maar bezig met het blog. Das niet echt de bedoeling.

    Plezier heb ik er nog zeker van, maar op een gegeven moment ben je zo druk bezig met allerlei randverschijnselen dat het plezier minder wordt. Dus terug naar de basis en dat is al te zien op het blog :-). Lekker simpel en geen toeters en bellen meer.
    Samenvatting: Minder blogposten maken. Minder uitgebreid. Geen reclame meer. Alleen verspreiding via Twitter, Google+ en de Facebook pagina. Geen films en series meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi dat je doorgaat Hans. Ik ben er blij mee.

      Verwijderen
    2. Ik lees hier al een reactie van jou... Dat herken ik: alleen nog maar met je blog bezig zijn. Het is heel lastig een balans te vinden in dat bloggen. Op een gegeven moment ben je ook in je hoofd bij alles bezig met die blog (oh daar moet ik over bloggen). Ik ben blij dat je blijft en wens je veel succes met het vinden van die balans. Ik ontvang gewoon een mailtje als je iets hebt geplaatst, dus ik merk het vanzelf als er weer iets verschijnt.

      Verwijderen
    3. Sorry even rechtzetten: ik ontvang van jou bericht via Bloglovin'. Een mail ontvangen is geloof ik niet mogelijk.

      Verwijderen
    4. Hoi Marjon, die optie staat inderdaad niet op het blog. Dan krijg je weer veel te veel opties aan de rechterkant :-). Ik heb het meeste nu weggehaald.

      Verwijderen
  9. Hallo Hans,

    Ik lees hier meestal mee (niet alles) en dat doe ik met plezier. Je hebt het over dat jouw recensies over boeken en films te lang zijn, maar wie bepaalt dat? Ook al vind je het ongetwijfeld leuk dat mensen jouw artikelen lezen en een reactie achterlaten, schrijf je toch in eerste instantie voor jezelf. Je mag er iets van jezelf instoppen. Anders zou de charme weg zijn denk ik. Ik zou zeggen: ga zo door, plaats iets als je daar zin in hebt en doe het vooral op jouw manier. En als je even geen zin hebt, dan laat je het lekker zitten. Ik denk dat wij (de mensen hierboven en ik) hier allemaal blijven lezen en dat doen we echt uit vrije wil :-D :-D

    Groetjes, Marjon.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Hans. Heb jouw blog ook bekeken. Gewoon doorgaan met schrijven zolang je het zelf leuk vind. Ik ben zelf niet zo'n boekenlezer maar de blog's over bezienswaardigheden zijn geweldig en soms ook een teken van herkening. Zoals de S:ta Clara Kyrka in Stockholm waar we een maand geleden haast dezelfde foto's hebben genomen als de foto's die op je blog staan. En gisterenavond verschillende muziekfilmpjes aangeklikt en weg zitten zwijmelen bij o.a. Dire Staits, Heerlijk! Blog rustig verder, kan ik af en toe ook eens bij jou kijken! Groetjes Nel.

    BeantwoordenVerwijderen