Google Translate

dinsdag 23 augustus 2016

Allsång på Skansen

Tijdens ons verblijf op Öland kwam ik in een Ölands blad het onderstaande artikel tegen: Allsång på Skansen.


Ik kende de Stockholmse versie van Allsång på Skansen wel, maar niet de Ölandse versie. In de week dat we er waren, was het mogelijk om een Allsång på Skansen mee te maken in Färjestaden.


Het Allsång på Skansen evenement vindt plaats bij het hotel Skansen in Färjestaden. Afgelopen zomer waren er vier shows. Elke show had een optreden van een voor Ölandse begrippen bekende artiesten. Ze waren mij nog niet bekend.

13 juli: CajsaStina Åkerström
20 juli: Adée
27 juli: Anna Stadling
3 augustus: Anders Linder

CajsaStina Åkerström:


Adée:


Anna Stadling:


Anders Linder:


Wij hebben de show van 3 augustus gezien. Het evenement wordt gepresenteerd door Therese Wahlgren Sundén. Therese komt uit Färjestaden en is een bekend iemand op Öland. Ze opende het evenement met het onderstaande nummer.


Therese zingt in de coverband No Ties en deze band was bij Allsång på Skansen ook de begeleidingsband. Wie waren er nog meer? Onder andere het plaatselijke shantykoor met een aantal nummers, Anders Linder met een drietal nummers. Hij wou het podium niet meer af en Kris Kristofferson.


Volgens de Allsång på Skansen poster traden er ook nog een paar lokale artiesten op zoals:
Saga Björling zingt ook nog eens in de band Jordbrand. Leuke band. Ik heb hun muziek op Spotify hieronder opgenomen:



Super dat ik dit mee kon maken. Het was erg mooi om te zien dat de toeschouwers met een kleedje aankwamen zetten en vervolgens gingen zitten op het gras. De sfeer zat er goed in. Wel erg jammer dat we de avond met Anders Linder hadden. De andere artiesten op de andere dagen waren volgens mij een stuk interessanter. Ondanks dat toch best wel genoten en ik heb weer een groot aantal nieuwe artiesten gehoord.


Hotel Skansen.
Helemaal links Kris Kristofferson en tweede van links Therese.

Het shantykoor.
Anders Linder.

2 opmerkingen:

  1. Dat lijkt me leuk om een keer mee te maken. Je moet het natuurlijk wel een beetje treffen met de artiesten die er optreden. Maar ach, als de sfeer maar goed is :-)

    BeantwoordenVerwijderen