Google Translate

zondag 14 augustus 2016

Loppis: Kvarn loppis (56°30'48.7"N 16°26'21.1"E)

Het was even stil in de loppis serie, maar bij deze weer een nieuwe loppis post en wat voor één. Öland is bekend om de vele molens en in sommige molens zit een loppis en dit geeft een extra dimensie aan een bezoek. Deze loppis was helaas alleen op de begane grond. Naast het bekijken van de leuke spullen en de molen zelf hebben we een interessant gesprek gehad met de eigenaresse. Haar verhaal zal nog lang blijven hangen.













Het Spindelmannen stripboekje kon ik niet laten liggen :-).




10 opmerkingen:

  1. Dat is wel een hele bijzondere loppislocatie. Is de molen ook eigendom van de bewoonster? Ik zie dat er wel enig onderhoud nodig is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij wel. Hun huis zat ook in de onderhoud. Ik heb ergens gelezen dat een aantal molens bij mensen op hun grond staan en dat ze er zelf voor zorgen dat ze onderhouden worden.

      Verwijderen
  2. Daar was ik 2 weken gelden ook! Dat is toevallig! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie locatie voor een Loppis.
    Die heb ik gemist vorig jaar:-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het viel ons op dat er op zaterdag meer mensen een loppis hielden. Teveel om ze allemaal te bezoeken :-).

      Verwijderen
  4. Ik ben nu wel erg benieuwd naar het gesprek met de eigenaresse ;o) Wat een mooie locatie voor een loppis. Ik kan mij die molen niet herinneren van de tijd dat ik op Öland was. Terwijl wij er, volgens het kaartje, toch echt langs moeten zijn gereden...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zijn vele malen langs de plek gereden en niet gezien. Op een van de laatste dagen zagen we het bordje loppis pas en toen bleek het in een molen te zitten.

      Verwijderen
  5. Zeker een bijzondere locatie voor een loppis. Als we nog eens terug gaan, zal ik er op letten, want dat is wel leuk om juist in zo'n Olandse molen een loppis te bezoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In een andere molenloppis kon je ook naar boven en dat was wel gaaf.

      Verwijderen