Google Translate

vrijdag 12 augustus 2016

Öland - Aron Borelius

Boek details:
Auteur: Aron Borelius
Titel: Öland
Verschijningsdatum: 1969
Bladzijde: 177
Uitgeverij: Håkan Ohlssons Förlag, Lund


Omschrijving:
Ik heb voor deze keer een foto van de achterkant gebruikt omdat ik niet veel zin had om het over te typen.


De auteur:
Aron Borelius, geboren op 9 juni 1898 in Falun en gestorven op 21 november 1984, was een professor in de kunstgeschiedenis, kunsttheorie aan de universiteit van Lund. Öland is een van zijn publicaties.

Het boek:
Het boek is in het Zweeds en bevat naast tekst ook veel foto's en een aantal tekeningen. Het boek kwam ik toevallig tegen in een loppis in Gamla Stan, Stockholm. Zie deze blogpost. In 2014 waren we een keer een dag op Öland geweest. Voor dat bezoek had ik een boek van de schrijver Johan Theorin gelezen en wel het boek Schemeruur. Ik moet helaas bekennen dat ik de overige drie delen uit de seizoenenserie over Öland van Johan Theorin nog steeds niet heb gelezen. Ik kom tijd tekort....

Van die dag zijn er al een aantal blogposten verschenen zoals Möckelmossen, Gräsgårds kerk, GråborgKarl X Gustavs muur en de vuurtoren Långe Jan. Ik haal ze hier nog een keer aan om de bijbehorende foto's uit het Öland boek te laten zien. Die dag hebben we ook andere dingen op Öland gezien, maar vergeten er een blogpost over te schrijven. Die ga ik alsnog opnemen in toekomstige blogs.

Gräsgård kerk.
Gräsgård kerk.
Långe Jan.
Gråborg.
Karl X Gustavs muur.
Dit jaar hebben we weer foto's gemaakt van de Gräsgård kerk, maar opnieuw geen foto's van binnen gemaakt. Op het moment van de foto zat de kerk alweer dicht.

Gräsgård kerk.
Het Öland boek zal in de toekomstige Öland blogposten er weer bijgehaald worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten