Google Translate

zaterdag 28 april 2012

Funäsdalsberget

Ik heb het al eerder gehad over Funäsdalsberget. Funäsdalsberget is vooral een skioord. Dit is goed te zien op de onderstaande afbeelding:



Meer wintersport info is te vinden op deze website.

Funäsdalsberget heeft een eigen website www.funasdalsberget.se. Op dit moment staat het onderstaande bericht op die website:

I sommar kommer sex-stolsliften och Toppstugan att ha stängt!
Vi önskar er välkommen tillbaka till oss till vintersäsongen.

Volgens mij betekent dit dat deze zomer (2012) de stoeltjeslift en Toppstugan gesloten is. Dat is wel balen, want deze zomer komen we weer in Funäsdalen. Afgelopen zomer was de stoeltjeslift en Toppstugan wel open. In deze blog de foto's. 

Hieronder de stoeltjeslift met een Star Wars fan bij de ingang. Er stond een bord met "May the force be with you". Leuk begin van een leuke dag. Het weer knapte gelijk een beetje op.


Zoals onderstaand bord laat zien is Funäsdalsberget 980 meter hoog. Dat is een beste klim zonder stoeltjeslift :-).
"


Op de top was het een geweldig gezicht en uitzicht. De ene kant was het helder weer en aan de andere kant zaten we in een wolk.Hieronder een 3-tal foto's van de heldere kant.





Hieronder een aantal foto's van de wolk kant.





Bovenop de berg staat de Toppstugan. Deze zag er vrij verouderd uit. Ondanks dat het sterk verouderd was, was het er redelijk druk. Buiten kon je ook zitten en we hebben ook een wafel genomen. Het uitzicht was geweldig.





Hieronder nog een foto vanuit Funäsdalen. Helemaal bovenop de top kun je nog net de Toppstugan zien.


4 opmerkingen:

  1. Wat een pech! Dat wordt klimmen of een ander topje zoeken..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hej, weer vreemd. Ik weet zeker dat ik hierop gereageerd heb, maar het is niet gepubliceerd. Gaat toch wel eens wat mis bij Blogger. Alsnog wil ik dan zeggen dat ik de uitzichten prachtig vind!

    BeantwoordenVerwijderen