Google Translate

vrijdag 8 maart 2013

Flatruet

Flatruet, de hoogste weg van Zweden. In november 2011 heb ik er een blogpost over geschreven. In januari 2012 tevens een blogpost geschreven over Mittådalen. Deze weg blijft onze favoriet. Het is elke keer weer een genot om erover heen te rijden. We waren er deze keer erg kort in de buurt (2 nachten). Wat volgt zijn foto's van 2 dagen. De lucht was de dag later totaal anders.





Op het hoogste punt kwamen we volgens mij nog een poolvos tegen. Deze was absoluut niet schuw.



Foto's van de volgende dag.



Dwergberkjes



Hoogste punt




Het hoogste punt is een ideale plek voor campers. Een geweldig uitzicht en lekker rustig.

8 opmerkingen:

  1. De Flatruet is echt geweldig! Wij zijn er ook geweest in de zomer van 2011. Prachtig om te zien en zo anders dan de rest van Zweden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige omgeving en een prachtige weg. Al van jongs af aan een favoriete plek voor mij. Geeft inderdaad een goede indruk hoe het uiterste noorden van Zweden er op verschillende plaatsen uitziet. Als je dit jaar richting noorden gaat moet je vooral de wildernisweg rijden Hans, over Stekenjokk. Ook prachtig om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De wildernissen is dacht ik 400km. Dat redden we komende zomer niet. Dat zit in de planning :-).

      Verwijderen
  3. Tijdens het lezen wilde ik al over het bij mij geliefde Stekenjokk beginnen, maar Jan deed dat ook al en hij heeft helemaal gelijk! Ieder jaar gaan wij minimaal één keer naar Stekenjokk en daar doet Flatruet, waar ik niet geweest ben, mij aan denken. De poolvos vind ik ook heel gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, die poolvos. Het is bijzonder dat jullie deze hebben gezien. In Zweden is hun status sterk tot acuut bedreigd. Over de laatste jaren gemeten, komen er in Zweden naar schatting gemiddeld zo'n vijftig geslachtsrijpe exemplaren voor. Ze zijn dus bijzonder dungezaaid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een uitgestrekt gebied zeg! Kan me voorstellen dat je daar een hele dag rijdt, zonder iemand tegen te komen.

    Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen