Google Translate

vrijdag 3 augustus 2018

De Prijs - Sandra Berg

Boek details:
Auteur: Sandra Berg
Titel: De Prijs (ebook)
Verschijningsdatum: 2018
Bladzijde: 154
Uitgeverij: Cupido
ISBN: 9789462042339


Flaptekst:
Een bloedstollende thriller met een vleugje romantiek van topschrijfster Sandra Berg! Bijna was hotel Villa Pesta in vergetelheid geraakt. Maar nu, na een zorgzaam uitgevoerde renovatie, is dit prachtige gebouw eindelijk in ere hersteld. Een smaakvolle ambiance, een hint naar het rijke verleden, maar met het comfort van vandaag. Om dit te vieren nodigt de nieuwe eigenaar acht willekeurig gekozen personen uit die gratis van de luxe verzorging mogen genieten en bovendien kans maken op een prijs van maar liefst tien miljoen Zweedse kronen. Wie gaat deze hoofdprijs winnen? 

De auteur:
Sandra Berg is geen onbekende voor mij. Ik heb al zes boeken van haar gelezen. Ik had al een tijdje geen boek meer van haar gelezen totdat ik de onderstaande Facebook post tegen kwam.

Cupido Spannend, een oud hotel in Småland, een prijs, een thriller en een mooie cover. Mijn interesse was gewekt en het boek bleek ook nog eens beschikbaar te zijn via Kobo Plus.

Het boek:
Hotel Villa Pesta heeft een nieuwe eigenaar, jonkheer Hendrik Smirgenhoff Dahl. Hij nodigt op 21 augustus per brief acht willekeurig gekozen personen uit die gratis van de luxe verzorging mogen genieten. Door het uitvoeren van een aantal eenvoudige opdrachten, maken ze bovendien kans op een prijs van tien miljoen Zweedse kronen.

In de uitgebreide proloog maak je kort kennis met de acht gelukkige uitverkorenen, namelijk John Cesna, Esther, Dominic, Melanie, Danny, Joanna, Christoffer en Julia. Veel namen en de achtergrond van de personen blijft daarom niet echt hangen. Ik vermoed dat het verderop in het boek wel goed komt.

De hoofdstukken zijn zo ingedeeld dat elk hoofdstuk een dag is. Op de eerste dag kom je meer te weten over de acht personen en het hotel. Het hotel staat ergens in de oneindige bossen van Småland. Het gezelschap zijn inderdaad geen personen die je zelf uit zal nodigen. Het zijn mensen met een duister verhaal die je beter leert kennen naarmate je verderop in het boek komt. Vooral de relatie tussen Dominique en Julia is interessant.

Conclusie:
Een verrassend boek van Sandra Berg. Van begin tot eind zit de spanning erin met een onverwachte ontknoping. Verder een boek wat ik niet van uitgeverij Cupido had verwacht. Het verhaal met het hotel en de gasten lijkt in de verte op de boeken die Sandra heeft geschreven over Grand Hotel Victoria zoals Heldin op klompen. Het hotel in Småland kan ik me levendig voorstellen. Wij zijn zelf een keer in Småland geweest en het bos waar we kilometers lang doorreden was indrukwekkend. We komen vaak in Zweden, maar die rit door de bossen had iets bijzonders. Hieronder een aantal foto's van Småland waar hotel Villa Pesta niet zou misstaan. Net als het vorige Cupido boek van Elly Koster, Een man naar mijn hart, heb ik ook deze keer weer genoten van een Cupido boek.




Wetenswaardigheden:
  • Zara Larsson met Only you.
  • Regel uit het nummer Hotel California van The Eagles: You can check out every time you like, but you can never leave. Hotel California is de bijnaam voor een gevangenis in Chicago in de jaren zeventig. Nooit geweten, dus weer wat geleerd.
  • Verwijzing naar het boek Tien kleine negertjes van Agatha Christie.
  • Een van de grootste taboes van de gemiddelde Zweed, roken in een kamer waar je moest slapen.
  • Verwijzing naar surströmming
Recensie:
- Vrouwenthrillers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten