Google Translate

zondag 5 april 2020

Svartsjön - Black Lake Seizoen 2

Seriedetails:
Titel: Svartsjön - Black Lake Seizoen 2
Jaar: 2018
Verhaal: Moa HerngrenRichard JarnhedUlf Kvensler, Peter Lindblom, Lovisa MillesPer Simonsson en Jonathan Sjöberg
Acteurs: Filip Berg, Hedda Stiernstedt, André Eriksen, Alida Morberg
Afleveringen: 8 van 45 minuten
IMDB cijfer: 6,1



Samenvatting:
Een kleine boot zet een bonte verzameling mensen af op het verlaten Zweedse eiland Kallskär, waar life coach Uno Leijon een afkickcentrum runt. Minnie, Vincent, Oscar, Isabell en Amina hebben verschillende redenen om hier te zijn. Een moeilijke tijd wacht hen, zowel fysiek als mentaal. Bovendien laat het dramatische verleden van het eiland zijn aanwezigheid voelen. Gedurende de behandeling komt een oud moordmysterie aan het licht. Gaat de geschiedenis zichzelf herhalen?

De serie:
Het tweede seizoen speelt zich af in de periode voor het eerste seizoen en hoofdrolspeler Johan uit het eerste seizoen komt terecht op het Zweedse eiland Kallskär in de archipel van Stockholm. Het eiland blijkt in het echt ook te bestaan. Hier is nog een mooie afbeelding van het eiland te zien. Johan en een aantal anderen krijgen een soort van therapie van coach Uno Leijon. Ze zitten er namelijk allemaal met problemen. De een heeft een groter probleem dan de ander. Samen worden ze dus gecoacht door Uno. Had ik in het eerste seizoen niets met Johan, Uno blijkt nog erger te zijn. Wat is dat een irritante kerel zeg. Een engerd eerste klas die constant de zinnen op een aparte manier uitspreekt. Dit gaat de hele serie zo door. Ik moet zeggen dat ik me hier best wel aan stoorde. Zodra Johan en Uno samen te zien zijn leek het wel een soort van komedie. Het is duidelijk dat die twee elkaar niet liggen.

Conclusie:
Bij het maken van de post over het eerste seizoen las ik dat de reacties op het tweede seizoen niet best waren. Het vreemde is dat ik na het bekijken van het tweede seizoen wat recensies heb gelezen en deze waren veel positiever over het tweede seizoen. Daar ben ik het totaal niet mee eens. In het eerste seizoen zat best wel wat spanning in. Het tweede seizoen vond ik echt slaapverwekkend. Ik ben dus ook een paar keer in slaap gevallen. Wat een traagheid en gezeur. De beste scenés waren van het eiland met de twee geweldige huizen en ook het oude choleraziekenhuis was boeiend. Het zal psychologisch best wel leuk zijn maar het was niet aan mij besteed. In de laatste aflevering zat gelukkig wat actie en laat nu net deze aflevering in de recensies afgekraakt zijn. Schiet mij maar lek. Het tweede seizoen heeft eigenlijk ook niets meer met de titel te maken. Een keer wordt de naam Svartsjön genoemd maar verwijst niet naar een meer. Volgens dit artikel van Moviezine blijkt het ook nog eens dat men bezig is met een derde seizoen.

Recensies:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten