Google Translate

vrijdag 6 januari 2023

Glaciär - Glacier

Filmdetails:
Titel: Glaciär - Glacier
Regisseur: Baker Karim
Verhaal: Camilla Läckberg
Jaar: 2021
Acteurs: Lena Endre en Alexander Karim
Duur: 88 minuten
IMDB cijfer: 5,3



Samenvatting:
Na een grote pandemie is de helft van de wereldbevolking overleden. Twee mensen die in quarantaine zitten in een hotel worden verliefd op elkaar maar riskeren hiermee hun leven.

De film:
Tijdens de coronaperiode is deze film uitgebracht. Het verhaal is afkomstig van Camilla Läckberg en samen met Alexander Karim en Baker Karim zijn ze het bedrijf Bad Flamingo gestart. Helaas is de website van Bad Flamingo niet meer bereikbaar. De film gekeken en het gaat over twee mensen, Anna en Erik, die in een hotel in quarantaine zitten. Anna zit er al een paar maand en Erik arriveert aan het begin van de film in het hotel. Anna is arts en Erik is pastoor. Het hotel heeft strenge regels en de hotelgasten krijgen een tijdsvak voor bepaalde handelingen. De regels zijn bedoeld om contact tussen elkaar te vermijden. Elk contact is namelijk dodelijk en er staan strenge straffen op als er contact is geweest. Anna en Erik komen door een fout van Erik elkaar tegen in de keuken en dit voorval zorgt ervoor dat Anna via een walkie talkie contact kan maken met Erik om hem een uitbrander te geven die ze blijkbaar in die twee maanden in het hotel heeft opgespaard. Het is een begin van een bijzonder contact die tijdens de coronaperiode niet zo bijzonder was maar gewoon. 

Conclusie:
De film heb ik in gedeeltes gekeken. De eerste keer viel ik in slaap en dat is logisch. De film is nogal saai en ik had eigenlijk geen zin meer om de film af te kijken. Toch wat informatie over de film gezocht en het bleek dat er ook een luisterboek met de titel Smeltend ijs in 2021 is uitgebracht. Het verhaal van het boek komt precies overeen met het verhaal uit de film en dat was de reden dat ik de film toch verder heb gekeken. Het luisterboek duurt namelijk zo'n vijf uur en met de film was ik halverwege. Het werd er niet spannender op maar het verhaal werd wat beter omdat de gesprekken tussen Anna en Erik wat diepgaander werden. Het is niet echt mijn ding en ik had er weinig mee. Misschien kwam dat ook doordat het corona tijdperk redelijk afgelopen is en alles weer kan. Ik kan mij voorstellen dat de film confronterender was tijdens de coronaperiode. 

Het boek:
Meer informatie over het boek is te vinden op de onderstaande websites:
Recensie:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten