Google Translate

zondag 30 januari 2022

Reisverslag Noorderlicht en Andenes

Vrijdag zag ik dan ook eindelijk het noorderlicht in de lucht! Ik had het eerst helemaal niet door en keek nog even uit het raam rond 22:30 uur voor ik naar bed ging. Dat was wel even een magisch momentje, heel de lucht was namelijk groen! Snel wat warms aangetrokken en naar buiten, maar wat verandert het licht snel. Eenmaal buiten kon je met het blote oog bijna geen noorderlicht meer zien, gelukkig kon m’n camera het nog wel zien :). Hopelijk zie ik het nog een keer, want dit is zeker iets wat ik vaker mee wil maken. Toch heel blij dat ik het in ieder geval een keer heb kunnen zien deze reis.





Andenes (eiland Andøya) 
Met veel enthousiasme begon ik de dag, op de planning stond namelijk de scenic route van Andøya. Eindelijk een weg waar je veel kunt stoppen en veel mooie foto’s kan maken! Helaas gooide het weer opnieuw de hele planning overhoop, aangezien de scenic route (voor mij) niet te rijden was door de wind en al de losse sneeuw op de weg. Toen maar besloten om via de ‘gewone’ weg (weg 82) naar Andenes te rijden, dit ging gelukkig wel goed ;). Gelukkig is Andenes zeker de moeite waard, want dit is echt een prachtige plek. Vanaf hier starten ook de walvissafari’s, helaas vond ik deze iets te prijzig. Ook zonder walvissafari is Andenes zeker een bezoekje waard! De auto kun je het beste in het centrum parkeren, vanaf daar is het een klein stukje lopen naar de vuurtoren en vanaf hier heb je een mooi uitzicht. Andøya Space ligt ook bij Andenes, deze is helaas wel gesloten in het weekend. Ik ben er even langs gereden om een paar fotootjes te maken. Op de website vond ik het er in ieder geval heel leuk uit zien (maar uiteraard had ik gemist dat ze gesloten waren in het weekend…).









Andøya Space.


8 opmerkingen:

  1. Wat een geluk dat je het Noorderlicht hebt mogen zien. Onze zoon vond het ook heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het noorderlicht gezien. Fantastisch!
    Wat ontzettend jammer dat de Scenic Route niet te rijden was, maar gelukkig valt er van nog genoeg ander moois te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu op de Lofoten aangekomen. Ben heel erg benieuwd naar de foto's. Het moet daar geweldig zijn.

      Verwijderen
  3. Wauw, prachtig!! Het noorderlicht staat ook nog op mijn wensenlijstje. Toch terug naar Andøya in de zomer ;-)
    Wij hebben de walvissafari wel gedaan in Andenes, maar de zee was zo onstuimig dat we beide heel zeeziek geworden zijn... maar walvissen hebben we wel gezien.
    Ook kamperen werd ons door de wind onmogelijk genaakt, gelukkig hebben ze veel hytter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er volgen nog mooiere beelden van het noorderlicht gemaakt in Alta. Ik wacht al even op de reisverslagen maar heb de foto's al gezien. Geweldig.

      Verwijderen