Google Translate

donderdag 29 december 2022

Heim - Huldra - Update

Op 5 mei 2019 verscheen deze post op Blog Zweden. Vandaag een update want er is in die bijna vier jaar veel gebeurd. Ten eerste is het Kickstarter project voor het Huldra fotoboek gestart en loopt af op 31 december 2022. Het doel is behaald en het fotoboek wordt gemaakt en zal waarschijnlijk in december 2023 uitkomen. Het project is groter geworden dan Aleksander Nordaas ingeschat had en er hebben zich ondertussen 97 Huldra's gemeld om zich te laten fotograferen. Dit betekent wel dat het boek waarschijnlijk 524 pagina's gaat bevatten. Het formaat zal 35,5 cm bij 25,5 cm worden en zal iets zwaarder worden dan 4 kilo. De hardcover is nog niet bekend maar zal één van de twee covers worden die hieronder afgebeeld staan. 


Het bedrag voor een boek die verstuurd gaat worden is 1249 NOK, ongeveer €119,- en de verzendkosten naar Nederland zijn 442 NOK, ongeveer €42,-. In totaal zo'n €161,-. Ik had erg graag meegedaan met het project maar de kosten zijn mij toch te hoog. Het verhaal achter het Kickstarter project is hier te vinden. Interessant hoe het project onstaan is en wat er in die vier jaar allemaal gebeurd is. De korte film Heim die in 2019  nog niet te zien was is nu wel volledig te bekijken. Het duurt 8 minuten en ik heb de film hieronder opgenomen. 


Hieronder de originele post van 5 mei 2019.

------------------------------------

Begin dit jaar kwam ik het Heim Kickstarter project (18 januari 2019 t/m 17 februari 2019) tegen van Aleksander L. Nordaas. Aleksander Nordaas heeft ook de film Thale gemaakt.


Ik heb het project niet actief gevolgd en toen ik laatst weer keek naar het Kickstarter project bleek dat het doel voor Heim gehaald is. Het resultaat is een acht minuten durende Heim (The Huldra) film. Helaas heb ik het project niet gesteund dus de volledige film nog niet gezien. De Kickstarter trailer van Heim is hieronder te zien met Johanne Fossheim.


Interessant is dat het Heim project heeft geresulteerd in een vervolgproject en dat is een The Huldra fotografieboek. Voor het project hebben ruim vijftig vrouwen zich vrijwillig gemeld. De meesten komen uit Mosjøen, Helgeland waar Aleksander ook vandaan komt.





Het fotografieboek project volgen? Dat kan via de website van Aleksander of via zijn Instagram. Mocht er meer informatie zijn over de film of over het boek dan laat ik het weten. Het boek staat gepland voor 2020 dus dat duurt nog even.


2 opmerkingen: