Google Translate

maandag 27 juli 2020

Norsemen seizoen 3

Serie details:
Titel: Norsemen seizoen 3
Jaar: 2020
Regisseurs: Jon Iver Helgaker en Jonas Torgersen
Verhaal: Jon Iver Helgaker en Jonas Torgersen
Acteurs: Kåre Conradi, Nils Jørgen Kaalstad, Silje Torp
Duur: Seizoen 3 (6 afleveringen van 30 minuten)
IMDB cijfer: 7,8



De serie:
Na het eerste en tweede seizoen een derde seizoen van de Noorse vikingen op Netflix. Het derde seizoen is een prequel. Wat gebeurde er voor het eerste seizoen? Dat wordt perfect verteld in opnieuw zes afleveringen van dertig minuten. Een handige manier om Frøya weer mee te laten spelen. Ze was in Norsemen een karakter die zeer aanwezig was. Gelukkig is haar rol nog niet uitgespeeld na het dramatisch einde in het tweede seizoen. De acteurs van het eerste en tweede seizoen doen weer mee en er zijn nog een aantal nieuwe acteurs te zien. Twee opvallende, namelijk Arnstein gespeeld door Jakob Oftebro en Jarl Bjørn gespeeld door Thorbjørn Harr. Thorbjørn Harr kwam mij bekend voor en hij speelde Jarl Borg in de Vikings serie. In het tweede seizoen van Vikings eindigde hij met de Blood Eagle. Deze verhaalijn is wel erg goed gedaan met natuurlijk een enorme knipoog naar de Vikings serie. Verder nog meer interessants zoals Blóting en de Nithing Pole. Er zaten ook een aantal kreten tussen waarvan ik de betekenis helaas niet kon vinden.

Conclusie:
Zoals gezegd is de prequel een perfecte aanvulling op de eerste twee seizoenen. Natuurlijk weet je al wat er gaat gebeuren maar het is erg leuk om te zien hoe de karakters zo geworden zijn. Vooral de voorgeschiedenis van Liv was heftig. Ik had wel het gevoel dat er meer grappen over seks in dit seizoen zat. Vind ik persoonlijk wel jammer want dan krijg ik een soort Geer en Goor gevoel. Het eerste seizoen blijft bij mij nog steeds de favoriet. Wel een bijzonder moment was de Scrotum Whipping. Mocht er nog een vierde seizoen komen dan ben ik erg benieuwd hoe ze die gaan vormgeven.  

Recensies:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten