Google Translate

maandag 7 februari 2022

Reisverslag Nusfjord en weer naar Narvik

De laatste dag in de Lofoten en het weer was perfect, helemaal niet koud, weinig wind en geen sneeuw. Ook wel fijn na twee dagen storm te hebben gehad. Ik had nog heel veel op mijn planning staan om te bekijken in de Lofoten, helaas is dit allemaal niet gelukt, maar dit is natuurlijk ook weer een goede reden om hier nog een keer terug te komen. Ik had nog wel tijd om een plaatsje te bekijken en besloot om naar Nusfjord te rijden, dit is een historisch vissersplaatje. Wauw, wat is Nusfjord mooi! Helaas is het echt super glad, dus kan ik niet overal komen met de beperkte tijd die ik heb. Ook kon ik de trappen niet af naar het ‘strandje’, maar alsnog is het echt een prachtig plaatsje. Overal hangt informatie, overal zijn leuke gebouwen en prachtige boten. Natuurlijk heb je hier ook de bekende rode huisjes op palen in het water, echt nog mooier dan op de andere plekken waar ik ze heb gezien. Goede afsluiter van de Lofoten! De weg naar Narvik is enorm lang en als ik eenmaal aankom bij het hotel ben ik echt heel moe. Ik had nog gekeken naar de Ofoten trein, dit lijkt mij zo enorm gaaf! Echter was ik heel moe na vijf uur rijden en de trein rijdt maar tot Bjørnfell door corona. Deze komt dus ook nog op mijn to do lijstje te staan :). Ik heb dus genoeg redenen om terug te komen naar het prachtige noord Noorwegen. Morgen weer naar Tromsø en dan komt mijn vriend langs voor 1,5 week. We zitten eerst een paar dagen in Tromsø, daarna gaan we richting Alta en dan een nachtje slapen bij de Noordkaap! Hopelijk zit het weer mee en kunnen we er ook echt bij komen, maar dat horen jullie vast nog wel ;). Daarnaast had ik een tijd geleden ook nog gesolliciteerd bij een andere husky farm (Arctic Adventure Tours) in Breivikeidet. We hadden laatst een Zoom gesprek en ik mag daar aan de slag! Ik ga er woensdag langs om te kijken hoe het is, als het leuk is zal ik hier dus toch nog tot midden april blijven! 

Foto’s Nusfjord:







6 opmerkingen:

  1. Wat goed dat ze Nusfjord bezocht heeft! Het plaatsje is echt heel mooi om te zien. En dan nog de ligging, die is ook fantastisch. En binnenkort op naar de Noordkaap. Ben echt benieuwd of het lukt daar te komen.
    En de website van de huskyfarm ziet er prachtig uit, zeg. Ik zou daar zo aan de slag willen gaan ;-) Leuk dat ze daar aan het werk mag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zijn jullie ook in Nusfjord geweest?

      Verwijderen
    2. Ja, in het voorjaar. Toen waren er allerlei gebouwen geopend en kon je ook binnen rondkijken. Leuk en interessant. Maar buiten rondwandelen is ook zeker de moeite waard :-)

      Verwijderen
    3. Dat is leuk. Wie weet gaan we er ooit nog eens naar toe in de zomer als we wat meer weken op vakantie gaan.

      Verwijderen
  2. Goede keuze, Nusfjord, om je reis door de Lofoten mee af te sluiten, werkelijk prachtig. Ook in de zomer de moeite waard. Wat gaaf dat je een baan op een huskyfarm hebt/had. Lijkt me te gek om zo'n ervaring op te doen.

    BeantwoordenVerwijderen