Google Translate

maandag 14 februari 2022

Reisverslag Noorderlicht in Alta

Gisteravond zag ik het noorderlicht toch wel heel goed, de foto’s zijn genomen bij het Lathari strand in Alta. Ik heb ook eindelijk een paar foto’s kunnen maken waar ik echt tevreden mee ben, dus dat is helemaal top! Wat was het gaaf om de hele avond te kunnen genieten van het prachtige noorderlicht. Op filmpjes zie je het altijd heel snel bewegen, ik dacht altijd dat dit versneld was ;). Maar in het echt bewoog het vanavond ook zo snel, echt geweldig om te zien! Het was de koude nacht zeker waard, de temperatuur was -20 graden en ik denk dat de gevoelstemperatuur nog wel 10 graden lager lag! Ik stond hier natuurlijk niet als enige, naast mij stond een fotograaf die een noorderlicht film heeft gemaakt die draait in de ‘Cathedral of the Northern Lights’ in Alta, heel leuk om zo de locals te ontmoeten.







5 opmerkingen:

  1. In veel steden hebben ze 's winters light-festivals e.d. Maar heir kan niks tegenop. Wat fantastisch dat je dit zo mooi hebt kunnen meemaken. Nogmaals dank je wel dat we van je verblijf daar mee mogen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn nu onderweg naar Tromsø. Ruim een dag vastgezeten in het Noordkaap gebied vanwege lawines. Ze leest de reacties trouwens wel. Vind ze erg leuk.

      Verwijderen
  2. Dit is toch wat iedereen wil zien die naar het Hoge Noorden reist. Bijna onwerkelijk, zo mooi!
    Stond ik op dat moment maar heel even in de schoenen of snowboots van jullie dochter ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Snap ik helemaal. Lijkt ons ook helemaal geweldig om een keer te zien en te genieten van het spektakel.

      Verwijderen