Google Translate

zaterdag 5 februari 2022

Reisverslag Uttakleiv & Unstad strand

Nog maar drie daagjes genieten van de Lofoten, dan zit de tijd er hier alweer op voor mij. Hopelijk kom ik hier ooit nog eens terug! Vandaag stond het Uttakleiv strand als eerste op de planning, deze ligt naast het Haukland strand waar ik gisteren ben geweest. Bij het Uttakleiv strand zit een grote parkeerplaats, je betaalt hier dus €5 voor maximaal drie uurtjes parkeren. Er loopt een mooi wandelpad, wat ook zeer goed begaanbaar is in de winter, van Uttakleiv naar Haukland strand. Ik heb maar een klein stukje van de route gelopen, maar dit is zeker de moeite waard. Daarnaast is het strand van Uttakleiv ook heel mooi om lekker even rond te lopen en uit te waaien, want koud was het wel weer (ik denk een gevoelstemperatuur van zo’n -12). Vandaag was echt een stranddag, na Uttakleiv strand stond ik namelijk bij het Unstad strand. Dit is echt een strand voor surfers, heel cool om te zien dat ze gewoon in de winter aan het surfen zijn. Het is hier dan ook behoorlijk druk. Ook hier moet je weer betalen voor het parkeren, €5 per auto, en dit moet je overmaken naar een IBAN nummer. Vanuit de parkeerplaats lopen een aantal wandelingen, namelijk Eggum (6,5 km), Norddalen en Saupstad (6 km). Het begin van de Eggum wandeling is heel goed te doen in de winter en brengt je toch naar een mooi uitzichtpunt over het strand. Als je voorbij het hek komt, wordt het paadje toch wel heel smal en de afgrond wel heel diep. Het pad was ook heel glad, dus toen ben ik maar weer terug gegaan. Dit was helaas de laatste mooie dag van mijn paar dagen op de Lofoten qua weer.. de rest van de dagen ziet het er niet zo goed uit. 

Foto’s Uttakleiv:





Foto’s Unstad strand:





De volgende dag… En gelijk had ik gisteren, helaas is het weer heel slecht vandaag. Er is code oranje afgegeven en er wordt geadviseerd om niet onnodig op pad te gaan, dat wordt dus een dagje thuis zitten… Gelukkig heb ik genoeg te doen, want ik ben alweer bezig met mijn volgende reis plannen, dit keer gaat die naar Zuid-Amerika! Heel wat anders, maar ook heel veel zin in om daar leuke plaatsjes te ontdekken. Vandaag dus niet zoveel te vertellen en ook geen foto’s om van te genieten en te bewerken helaas.. Hopelijk wordt het weer morgen iets beter en kan ik nog wat van de laatste dag maken hier!

4 opmerkingen:

  1. Het zijn daar echt prachtige stranden met een al net zo mooi uitzicht. Net niet echt. Jammer dat de weersomstandigheden verslechterden.
    Eigenlijk zou ze er nog een keer naartoe moeten gaan in het voorjaar of de zomer als de zon schijnt: witte stranden, plekken met een azuurblauwe zee en een formidabel uitzicht op de bergen, alsof je ergens anders bent dan op een plek boven de poolcirkel.
    Maar eerst Zuid-Amerika, als ik het zo lees :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, prachtige foto's! En Zuid Amerika, dat lijkt me ook te gek, vooral Patagonië trekt me, beetje Noorwegen-achtig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Patagonië en Paaseiland lijken mij ook wel leuk. Volgens mij wordt het Peru en nog een ander land.

      Verwijderen